Twoja strona internetowa ma mało odwiedzin? Zobacz, co powinieneś zrobić!

Prowadzisz swoją własną firmę, zakładasz upragnioną stronę internetową, mijają kolejne dni i… masz praktycznie zerową liczbę odwiedzin? Powodów tego stanu rzeczy może być wiele: od braku zaindeksowania strony, aż po nieprawidłowo wykonany proces jej pozycjonowania (lub też jego całkowity brak). Jeśli zmagasz się z problemem bardzo słabej widoczności swojej strony internetowej, to powinieneś zapoznać się z poniższym artykułem. Dowiesz się wszystkiego, co powinieneś w takiej sytuacji zrobić.

 

Zerowa liczba odwiedzin? Sprawdź, co jest nie tak

Jeśli Twoja strona internetowa ma bardzo mało odwiedzin, to powodów tej sytuacji może być naprawdę mnóstwo. Jeżeli jednak wskaźnik pokazuje okrągłe zero wyświetleń, wtedy problem prawdopodobnie leży po stronie indeksacji przez wyszukiwarkę.

Każda nowo stworzona witryna musi zostać najpierw zaindeksowana przez odpowiednie algorytmy wyszukiwarki – proces ten może trwać nawet do kilku tygodni. Można go oczywiście przyspieszyć ręcznie – nie jest to skomplikowane, i sprowadza się do wykonania kilku prostych czynności. Najprostszym sposobem będzie skorzystanie z oficjalnej strony internetowej Google’a: Search Console.

Jeśli upewniłeś się jednak, że Twoja strona została zaindeksowana poprawnie (przykładowo poprzez komendę site:”Twoja nazwa witryny” w wyszukiwarce Google), wówczas bardzo niska liczba odwiedzin może być spowodowana niewłaściwym pozycjonowaniem strony zarówno pod kątem SEO jak i SEM.

Czym jest SEO oraz SEM?

Zarówno poprzez SEO, jak i SEM, nazywamy zbiór czynności wykonywanych w celu osiągnięcia lepszych rezultatów (po uprzednim wpisaniu nazwy swojej strony internetowej) w wyszukiwarce. Raczej nie ma celu wskazywanie konkretnych różnic między tymi dwoma nazwami, gdyż obie sprowadzają się do jednego – właściwego pozycjonowania witryny.

Aby liczba odwiedzin na Twojej stronie internetowej wzrosła, musisz zadbać o dobór odpowiednich słów kluczowych oraz ich rozmieszczenie na witrynie, kampanie reklamujące (najlepiej poprzez artykuły sponsorowane), przykucie uwagi czytelnika za pomocą dobrego copywritingu, a także wiele więcej rzeczy.

Prawidłowy proces pozycjonowania strony internetowej może zająć kilkadziesiąt, a nawet kilkaset godzin. Nic zatem dziwnego, że duża część przedsiębiorców rezygnuje z samodzielnego wykonywania działań SEO oraz SEM, na rzecz przekazania ich firmie zewnętrznej.

Czy możesz szybko zwiększyć liczbie odwiedzin na stronie? Tak!

Najszybszym oraz najoszczędniejszym (pod względem czasu) sposobem, będzie skorzystanie z usług profesjonalnej firmy pozycjonującej strony internetowe. Sztab przeszkolonych ludzi odpowiednio zadba o Twoją witrynę, nie zwiększając jedynie samej liczby odwiedzin, ale również pomagając w budowaniu odpowiedniego wizerunku oraz marki.

Oczywiście możesz również spróbować samodzielnie pozycjonować swoją stronę, jednak będziesz musiał liczyć się z wieloma tygodniami nauki zupełnych podstaw oraz wprowadzenia poznanych lekcji w życie. Pozycjonowanie stron internetowych jest nieodłączne z metodą prób i błędów, które mogą okazać się dla wielu osób frustrujące – jeśli nie masz więc wystarczająco wiedzy, doświadczenia, oraz cierpliwości, wówczas lepiej będzie dla Ciebie, jeśli zlecisz to zadanie firmie zewnętrznej.

Istnieje mnóstwo firm na rynku, dzięki którym podniesiesz swoją rozpoznawalność w sieci – wybieraj jednak mądrze, zwracając uwagę na rzeczy takie jak: opinie innych użytkowników, koszt usługi, oraz sprawny kontakt z administracją. Z całą pewnością uda znaleźć Ci się coś wprost dla siebie! Życzymy wysokich zasięgów!