Zewnętrzne bilbordy reklamowe to doskonała forma reklamy, która pozwala na szybkie dotarcie do klienta docelowego. Reklamy wielkoformatowe mijane podczas jazdy przekłuwają uwagę i zapadają w pamięć kierowcom lub pasażerom, dzięki czemu marka może znacząco rozwinąć swoje zasięgi. Aby reklama outdoorowa przyniosła zamierzony skutek i przyciągnęła rzesze klientów, powinna spełniać kilka kluczowych warunków. Ponadto, jej projektem i montażem, powinna zając się profesjonalna, wyspecjalizowana w fachu firma, która będzie w stanie zaoferować i dostarczyć kompleksową usługę wysokiej jakości. Jakie aspekty wziąć pod uwagę, by bilboardy były skuteczne i wzbudzały zainteresowanie?
Pierwsze wrażenie – klucz do sukcesu – bilboardy Warszawa
Reklama wielkoformatowa niewątpliwie powinna zwracać uwagę oraz wzbudzać zainteresowanie. Kierowca lub przechodzień ma kilka sekund na zapoznanie się z jej treścią i przekazem. Dlatego też odpowiednio zaprojektowane bilboardy reklamowe nie powinny być przeładowane zbędną treścią. Idealnie sprawdzają się wyraziste grafiki i krótkie, chwytliwe slogany reklamowe, które zachęcą do zapoznania się z ofertą firmy. Zarówno wykorzystana grafika jak i hasło reklamowe powinno być spójne z ogólną strategią marketingową marki.
Znajdź i zlokalizuj grupę docelową – Outdoor reklama
Decydując się na reklamę wielkoformatową, powinniśmy dokładnie określić grupę docelową, do której chcemy dotrzeć z oferowaną przez nas usługą lub produktem. Do grupy docelowej musimy dopasować formę graficzną oraz slogan. Skorzystanie z usług profesjonalnej agencji reklamowej pomoże w dobraniu przekazu idealnie dopasowanego do klienta docelowego naszej marki. W przypadku bilboardów ważne jest również miejsce, w którym umieścimy naszą reklamę, Jeśli sprzedajemy produkt dla kierowców- na przykład opony zimowe- warto zdecydować się na reklamę wielkopowierzchniową zlokalizowaną w pobliżu stacji benzynowych. Z kolei jeśli oferujemy korepetycje z języka angielskiego, bilboardy powinny znajdować się w pobliżu szkół i uczelni.
Warto również wybrać takie miejsce, które nie jest przeładowane innymi bilboardami, gdyż ich duża ilość skumulowana w jednym miejscu sprawia, że nasz przekaz nie będzie przyciągał wzroku i „zginie” w morzu innych reklam.
Skuteczny billboard – reklama zewnętrzna Warszawa
Reklama wielkoformatowa powinna kierować się podstawową zasadą- maksimum treści przy minimalnej ilości słów. Dlatego też idealnie sprawdzają się wszelkie slogany typu „call to action”, które zachęcają do działania, zakupu i sprawdzenia szerszej oferty marki. W opracowaniu chwytliwego hasła z pewnością poradzi sobie dobra agencja reklamowa, która zna prawa rynku i wie, w które struny uderzyć, aby reklama przyniosła oczekiwany skutek.
Reklama wielkoformatowa Warszawa
Decydując się na wybór tej formy reklamy, warto również zwrócić uwagę na trwałość materiałów, z których wykonany będzie bilboard. Powinien być on odporny na śnieg, deszcz, czy promienie słoneczne. Wszelkie zacieki, czy plamy powstałe na ich skutek mogłyby wyglądać bardzo nieestetycznie i zniechęcać potencjalnych klientów. Warto również zadbać o doświetlenie bilboardu, tak aby był on dobrze widoczny również po zmroku.
Źródło: Shark Design Drukarnia Warszawa